Contagion



Contagion merupakan sebuah filem yang harus anda tonton ketika Covid-19 telah menjadi pandemik.

Filem ini mengisahkan tentang satu virus yang berpunca daripada kelelawar yang merebak ke manusia. Virus ini pada awalnya hanya dijangkiti oleh seorang manusia dan kemudian tersebar sampai ke seluruh dunia.

Dalam filem ini juga turut menceritakan bagaimana virus tersebut merebak terutama melibatkan kontak saudara mara yang terdekat.



Situasi yang berlaku dalam filem ini hampir sama dengan negara kita pada saat sekarang ini. Kita dapat melihat bagaimana situasi sekiranya virus ini semakin merebak yang menyebabkan keadaan huru hara di seluruh dunia.

Filem ini turut menceritakan tentang bagaimana penduduk mulai panik untuk mendapatkan vaksin serta keadaan rakyat sekiranya persediaan makanan berkekurangan.

Banyak yang bisa kita boleh belajar dari filem ini terutama bagi yang suka keluar rumah. Plot serta jalan cerita di susun dengan baik serta menyamai situasi yang berlaku pada saat musibah terjadi. Cerita ini lebih menekankan pada situasi dimana tiada negara yang mempunyai vaksin untuk menghadapi pandemi tersebut.=>SitusJudiOnline<=






Komentar

Postingan Populer